luni, 27 martie 2023



Te jelesc Basarabie străbună !
Basarabie iubită, mi-e rușine, e-atât de târziu,
Azi îmi calc pe inimă și încerc să-ți scriu...
As vrea să știi, că frați tăi, românii, deci și eu,
I-am scris mereu, mereu, chiar lui Dumnezeu...
I-am spus că îți este frig și îți e noapte,
Că te-ai săturat de-atâta ger și moarte...
I-am spus că ai sufletul trist și înghețat,
Că, ani de zile te-au bătut, te-au întemenințat,
Că au încercat să îți ia portul, limba, graiul,
Să îți ia credința, că ți-au ocupat plaiul,
Ani de zile, ti-au interzis să scrii în grafia latină,
Graiul strămoșilor, l-au numit ,,limba străină"!
Ți-au închis școlile, totul pentru a te-nfrânge,
Dar limba, sufletul românesc, n-au putut învinge!
Iubirea pentru tine, Basarabie, a fost, va fi,
Rămâne, am dăltuit-o-n inima, conștiință și în lut,
Nu te-am putut îmbrățișa, când am dorit, cât am fi vrut...
Infamii, prin trădare și hoție, te-au smuls din mama Românie!
Iubirea, lutul lângă trup mereu va strânge,
Că-i plămădit din lacrimi, țărână și sânge!
Oropsită țară-am fost, ani mulți bătuți de soartă,
Pentru ei, Romania, a fost mereu o simplă hartă!
Cu oameni simpli, iubitori de glie și supuși,
Ne-au jefuit pe rând: otomani, habsburgi ori ruși,
Durerea nu e că le-am plătit, secole, tribut,
Ne-au impus o graniță infamă peste Prut!
Azi, în anul două mii douăzeci și doi,
Ne-a îngropat pe toții globalismul în noroi!
Nu știm, Basarabie, când te vom aduce înapoi...
Iar Europa, vestul parșiv, a ajuns ultimul gunoi!
Din Basarabia se aude glas greu de clopot,
Caii voievozilor cum vin la luptă-n tropot!
Stejarii cu rădăcinile-n granit suntem și vom fi,
Stejari rămânem și în picioare vom muri!
Basarabia e-n suflet, Basarabia în veci va fi,
Atâta timp cât vântul bate și cât timp se nasc copii!
Basarabia e-n sânge, Basarabia e-n noi,
Vom lupta până la capăt s-o aducem înapoi!
Fă, Doamne, o minune, închide-ne o veche rană!
Adu Basarabia smulsă, adu-o lângă țara mamă!
Constantin Popescu
05.11.2022
Chișinău- Basarsbia

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

  Comentariu Existentialist : In general se pleaca din aceasta lume doar atunci cind ti -ai indeplinit programul existential si ti -ai compl...