vineri, 27 ianuarie 2023

 



Catre Populatia statala a Romaniei DECLARATIE cu privire la situatia statala, actuala, a Ucrainei 

Spre stiinta: 
- Parlamentului Romaniei ,
- Senat si  Camera Deputatilor, 
- Presedintiei Romaniei, 
- Guvernului Romaniei ,
- Parlamentului Republicii Moldova, 
- Presedintiei Republicii Moldova, 
- Guvernului Republicii Moldova ,
- Mass-media ,
- Altor institutii, organizatii si persoane interesate.


Avand in vedere situatia statala, actuala, a Ucrainei, precum si ca in sudul Ucrainei este integrata existential o importanta comunitate etnica romaneasca, care, in contextul deteriorarii stabilitatii, statale, a Ucrainei, a solicitat public, prin reprezentanti, sprijin si protectie etnica, atat Uniunii Europene, in general, cat si Romaniei, in special,solicitare la care Conducerea Uniunii Europene, cat si Conducerea Romaniei, nu au dat, pana in prezent, un raspuns adecvat, solicitarii respective, Conducerea Miscarii: Misiunea Astrala ''Romania Inteleapta'' a considerat necesar sa redacteze si sa difuzeze prezenta:Declaratie, prin care doreste sa atraga atentia opiniei publice, din Romania, asupra urmatoarelor considerente:

1. Guvernul Romaniei, dupa ce a desfiintat, practic, prin uzurpare de Suveranitate nationala, Armata populara, ca forta de aparare, bazata pe obligativitatea prestarii, de catre toti cetatenii Romaniei (apti in acest scop), a serviciului militar,afectand,astfel,in mod deosebit de grav,capacitatea de aparare militara a Romaniei, in favoarea constituirii unei Armate,cu un numar foarte redus de militari, alcatuita, exclusiv, din mercenari, a dislocat si trimis importante contingente militare, in afara granitelor statale ale Romaniei, in zone  de conflict militarizat, activ sau doar potential, situate in anumite State (Kosovo, Irak, Afganistan), si le mentine, astfel, departe de Tara, pe cheltuiala Statului Roman, in baza unor acorduri, incheiate de catre Guvernul Romaniei, in cadrul Aliantei militare: NATO (la care a aderat Romania), cu alte Tari membre NATO, fara insa, ca respectivele acorduri sa aiba si consimtamantul, exprimat prin referendum, al detinatorului, exclusiv, al Suveranitatii nationale, care este Poporul Roman (in conformitate cu prevederile Articolului 2, din Constitutia Romaniei). 

2. Aderarea Romaniei la Alianta militara NATO, impune, in mod specific unei aliante militare, de aparare mutuala,Romaniei , ca, in cazul unei agresiuni armate, declansata impotriva unui Stat,membru NATO, de catre alte State,Romania sa participe, cu trupe romanesti, pentru a apara Statul atacat, dar nu sa trimita trupe romanesti care sa apere si sa promoveze interesele unui Stat membru NATO, in afara teritoriului respectivului Stat,mai ales in cazul in care respectivele interese sunt, de fapt, nu ale Statului ,in cauza, ci ale unor grupari de interese, specific clientelare, de tip imperialist, din acel Stat (exemple: interesele unor grupari, specific clientelare, precum si imperialiste, din SUA, in Irak, respectiv in Afganistan).

3. In contextul motivatiei expuse anterior, orice acord incheiat in cadrul Aliantei militare NATO, referitor la trimiterea de trupe romanesti, in zone de conflict international, situate in afara teritoriului statal al Romaniei, consideram ca constituie un abuz de: uzurpare de Suveranitate nationala, comis de catre acei reprezentanti ai Romaniei care au incheiat respectivul acord, in conditiile in care detinatorul exclusiv al Suveranitatii nationale: Poporul Roman, nu i s-a solicitat sa-si exprime, in deplina cunostinta de cauza, acordul de vointa, in acest scop, prin referendum, urmand ca respectivii reprezentanti, care au procedat astfel, sa fie obligati, mai devreme sau mai tarziu, sa raspunda juridic si nu politic ,pentru abuzul comis.

4. Trimiterea unor importante contingente armate romanesti, dincolo de hotarele statale, in zone de conflict international, a adus, pe de o parte, Romania, intr-o situatie de a cheltui, nejustificat, fonduri considerabile, pentru mentinerea trupelor in acele zone de conflict, iar, pe de alta parte, a situat-o intro pozitie de vulnerabilitate statala, deosebit de periculoasa, potential, in conditiile in care, in interiorul Romaniei, o parte considerabila si iredentista a Etniei conlocuitoare Hungariene exercita, in permanenta, diferite presiuni etnice, civice si politice, constand inclusiv in sfidarea si chiar incalcarea ordinii de Stat, si afecteaza, prin aceste actiuni, stabilitatea statala a Romaniei, mai ales in contextul actual, cand, intr-un Stat vecin Romaniei: Ucraina, s-a declansat si se acutizeaza o actiune, concertata si deliberata, nu doar de destabilizare, ci si de dezmembrare statala.

5. In situatia, deosebit de periculoasa, in care Federatia Rusa a comis, deja, o agresiune armata, impotriva Ucrainei, prin trimiterea de trupe de interventie si ocupatie, in cadrul Regiunii Autonome Crimeea, din componenta Statului Ucraina, apreciem ca este stringent necesara readucerea, de urgenta, a trupelor romanesti (dizlocate in zone de conflict, situate in afara granitelor Romaniei),in Tara, precum si reintroducerea, de urgenta, a serviciului militar obligatoriu,  respectiv constituirea unei Armate populare, deoarece apreciem ca Romania nu dispune, in prezent, de resursele financiare necesare sporirii contingentelor sale militare, prin solutii de mercenariat militar, in conditiile de pericol potential, deosebit de grav, la care ar putea fi supusa,chiar in viitorul foarte apropiat.

6. Deoarece Presedintele Federatiei Ruse si-a exprimat, in mod repetat, intentia de a nu renunta la prezenta trupelor rusesti in Regiunea Autonoma Crimeea, invocand pretentii de aparare a armamentului rusesc, depozitat in anumite porturi ucrainene, precum si protectia etnicilor rusofoni, desi a fost somat, de catre conducatorii mai multor State ,sa retraga trupele rusesti, de interventie, care au patruns si stationeaza in regiunea respectiva, consideram ca si conducatorii Statului Romania trebuie sa pregateasca, strategic si logistic, in regim de urgenta, capacitatea militara a Romaniei, in vederea unei eventuale, nu doar posibile ci si probabile: dezmembrari statale, a Ucrainei, provocata, in mod deliberat, de catre Conducerea Federatiei Ruse, in scopul de a anexa, intr-un asemenea context, teritorii care, in prezent, sunt integrate in Statul Ucraina. Tot in acest context,apreciem ca respectivul conflict armat, ruso-ucrainean, ar putea sa se extinda si asupra Republicii Moldova (in provinciile: Transnistria, respectiv: Gagauzia), precum si asupra Romaniei.

7. Pe de alta parte,mai dorim sa atragem atentia ca Romania beneficiaza de drepturi istorice asupra unor teritorii incluse, in prezent, in Statul Ucraina, pe care, daca nu le va revendica, oficial, precum si prin actiuni concrete (specifice unor astfel de situatii), in cazul realizarii dezmembrarii statale a Ucrainei, ca urmare a agresiunii armate la care a fost deja supusa, de catre Federatia Rusa,Romania risca sa piarda ocazia de a recupera teritoriile in cauza,impreuna cu comunitatile romanesti, aferente, in favoarea unor alte State,care ar mai putea emite asemenea revendicari (exemple: Federatia Rusa Polonia, Ungaria, Republica Moldova). 

8. Desi Statul Ucraina a incheiat tratate internationale de asigurare a securitatii statale, cu alte State, in scopul de a renunta la dreptul de a detine armament nuclear (la desprinderea statala de URSS), este nu doar posibil, ci si probabil, ca, pe de o parte, Statele care si-au asumat asigurarea securitatii si integritatii statale a Ucrainei, sa nu-si onoreze angajamentele, iar, pe de alta parte, in cazul in care Statele garante si le vor onora, sa se declanseze un conflict international major (cum s-a intamplat cu Statul Polonia, la inceputul celui de-al 2-lea razboi mondial), la care sa fie obligata sa participe si Romania (tot intr-un mod similar celui in care a fost implicata, desi a dorit sa ramana neutra, in al 2-lea razboi mondial), care conflict armat, international, s-ar putea transforma, prin escaladare, in cel de-al 3-lea razboi mondial.

9. Tot in contextul expus anterior, dorim sa mai atragem, public, atentia si asupra celor doua contencioase teritoriale, pe care Romania le are, in prezent, cu Statul Ucraina, referitor la Insula Serpilor, respectiv la bratul Chilia,al Dunarii, pe care Statul Ucraina a amenajat Canalul Bistroe, contencioase care ar putea fi rezolvate, favorabil pentru Romania, in cadrul adoptarii,din timp, unei strategii optime,de actiune,in contextul in care Statul Ucraina va fi dezmembrat teritorial.

10. Daca comunitatea romaneasca din sudul Ucrainei, sau cea din Republica Moldova vor ajunge in situatia de a solicita sprijinul Romaniei, in contextul in care, prin dezmembrarea Statului Ucraina, conflictul armat se va extinde si asupra Republivii Moldova, consideram ca Romania este datoare sa intervina, inclusiv cu trupe, daca va fi nevoie, pentru a apara cele doua comunitati, precum si pentru a revendica teritorii,pentru care beneficiaza de drepturi istorice, in contextul in care respectivele teritorii ar putea fi revendicate si de alte State (exemple: Federatia Rusa, Ungaria),in contextul expus anterior.

In final, consideram ca, in cazul in care Guvernul Romaniei se dovedeste incapabil (impotent) sa asigure, preventiv, in mod optim, sporirea capacitatii militare a Statului, sau, mai grav, in cazul in care se dovedeste a fi, de fapt, un Guvern inalt-tradator al intereselor fundamentale si principale ale Romaniei, Guvernul,in cauza,va trebui determinat, prin proteste civice, sa demisioneze, pentru a putea fi alcatuit un nou Guvern,de uniune nationala ( care sa includa si personalitati independente), capabil sa conduca Romania in perioada temporara, deosebit de grea si de periculoasa, care, apreciem ca se prefigureaza deja, iar in contextul expus anterior, mai consideram ca, in cazul in care Alianta militara NATO nu-si va indeplini angajamentele de securitate, asumate, va trebui activata, transformata si implicata, corespunzator: Organizatia pentru Securitate si Cooperare in Europa (OSCE),inclusiv la nivelul Uniunii Europene,pentru a inlocui NATO.


Material scris de Lorin Fortuna(3-mart-2014).



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

  Comentariu Existentialist : In general se pleaca din aceasta lume doar atunci cind ti -ai indeplinit programul existential si ti -ai compl...