luni, 31 mai 2021

 COMENTARIU EXISTENTIALIST:

Municipiul Oradea.
Abia acum cand am vizitat Oradea am inteles cuvintele lui LORIN FORTUNA -căci să am mai multă grijă de acest Oraș - A spus asta inainte de a părăsi această lume fizică.
Uitati -va cum arată statuia Eroilor din Piața 1 Decembrie 1918, într-un municipiu care conform laudelor a atras foarte multe fonduri europene.
Au existat fonduri europene pentru al scoate din Piata Unirii pe MIHAI VITEAZUL, dar pentru Monumentul Eroilor nu există așa ceva. Am vrut să îl vad și pe Eminescu, respectiv statuia lui Mihai Eminescu dar am găsit-o pe aceasta îmbrăcată în placaj.
Cu alte cuvinte au ras din Oradea două din cele mai importante filtre energetice luminoase ( statuia lui Eminescu fiind acoperită, nu lucrează pentru Oradea) și se miră că le ard clădirile și Piața Cetății. Cetate este simbolul localitatii, orasul în sine.
Ce să mai zic de statuia lui ferdinand care și-a atribuit Marea unire cand , aceasta a fost făcută la presiunea Armatei Romane stationata lîngă Budapesta până în anul 1923, care avea la acea vreme circa 160000 de soldați. Anunt etnia hungariana căci tot acea armată l -a eliminat și pe omul rusilor Bela Lung. In urma retragerii armatei ruse ( datorită revolutiei bolsevice) Armata Română a facut legea în estul Europei care împreună cu reprezentanții de seamă ai poporului Român au reusit să facă Marea Unire.
MIHAI VITEAZUL a făcut-o in 1600 ,creind un precedent, iar până cand acest stat a ajuns la actuala formă au trebuit dealungul istoriei să facă, cu greutate și sacrificii, două unirii.
Deci cine și unde este ferdinand și care sant meritele pentru care niste șmecheri din Oradea l-au pus în piața Unirii. ?
Specific că MIHAI VITEAZUL este DEMIURGUL ( DUMNEZEUL) Civilizatiei Omenice care, la această oră reprezintă aproximativ 15 % din populatia acestei Lumi Medii nr 6.
Atâta am fost de agresat căci nu am fost în stare să văd nici cum stau hainele pe mine. Scris de Simion Capras (31-mai-2021).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

  Comentariu Existentialist : In general se pleaca din aceasta lume doar atunci cind ti -ai indeplinit programul existential si ti -ai compl...